photo 2017 09 04 18 54 40 1
فلزیاب فلزجو نامحدود بسازید !

فلزیاب فلزجو نا محدود بسازید!

photo 2017 09 04 18 54 40

سلام

تعجب نکنید! درست نوشته شده ساخت کیت فلزیاب فلزجو به صورت کاملا نا محدود !

photo 2017 08 27 15 59 59

بعد از مدت ها قصد ا

رایه یکی از پر سر صدا ترین فلزیاب های  موجود که طراح اون وطنی هست داریم.کسانی که با این فلزیاب آشنا هستن اطلاع دارن فلزیابی با اسم فلزجو (FPI) مدتیه توسط طراح ایرانی اون رائه شده و بحث های خیلی وسعی پیرامون اون انجام شده و با قیمت 5 میلیون تومان فروخته میشه این فلزیاب علاوه بر عمق حداکثری و ثابت بالا و اندازه کوچک با هزینه بسیار مناسبی قابل ساخته اما متاسفانه داری محدودیت 300 بار استفاده بود و پس از آن غیر قابل استفاده و باید مجدد پروگرام شود که مشکلات زیادی برای افراد با سطح علمی پایین تر ایجاد کرده و عملا برای همه قابل استفاده نیست .

در این بحث میخوایم فلزیاب فلزجو نا محدود بسازیم !

البته فروشگاه ایران کیت برای علاقه مندانی که توانایی ساخت این فلزیاب با ارزش را ندارد کیت و برد مونتاژ شده نامحدود به صورت کامل ارائه داده ،در ادامه بعد از معرفی دستگاه و امکانات اون آموزش ساخت شروع میکنیم.

photo 2017 09 06 16 55 14


معرفی فلزیاب فلزجو (FPI)

* یکی از کوچکترین و ارزانترین مدارات فلزیاب پالسی دنیا !!
* استفاده از میکرو کنترلر کوچک ولی قدرتمند ATmega328P با سرعت پردازش ۲۰ مگاهرتز معادل ۲۰MIPS و دارای حافظه برنامه و رم بالا و ADC قوی. (برای اولین بار بین طرح های مشابه فلزیاب دیجیتال)
* استفاده از بهترین آیسی آپ امپ متداول در بازار بعنوان تقویت کننده سیگنال که تقریبا مورد تایید تمامی سازندگان فلزیاب پالسی هم هست.
* دارای منحصربفردترین و قویترین منوی تنظیمات دیجیتالی که روی ال سی دی ۱۶ در ۲ امکانپذیر هست و با قابلیت تنظیم همزمان با نمایش گزینه ها روی صفحه و قابلیت رول بک و حفظ آخرین گزینه مورد تنظیم و ذخیره تمامی تنظیمات داخل میکرو.
* امکان تغییر دیجیتالی فرکانس پالس بصورت یک هرتز به یک هرتز و پهنای پالس بر حسب میکروثانیه که از مختصات امواج ارسالی همه فلزیاب های پالسی هستن. (برای اولین بار بین طرح های مشابه)
* قابلیت پیدا کردن دیلی اتوماتیک مختص به لوپ مورد استفاده بر حسب میکروثانیه در کسری از ثانیه در کنار امکان تنظیم دیلی دستی توسط اپراتور. (برای اولین بار به این شکل خاص)
* امکان تنظیم نور و کنتراست صفحه ال سی دی بصورت دیجیتال. ( برای اولین بار بین طرحهای مشابه)
* امکان کار کردن با طیف وسیعی از لوپها با توجه به در اختیار بودن تنظیمات مختلف برای اپراتور.
* دارای فیلترهای موثر برای حذف نویز در بخش مدار و همینطور در قسمت دیجیتال بیش از اکثر مدارات موجود.
* داشتن برد فلزیابی در حد نهایی مدارات پالسی موجود در عین حساسیت حداکثری به فلز طلا با توجه به امکان تنظیمات مختلف توسط اپراتور.
* امکان فیلتر کردن املاح و ذرات از طریق تنظیمات موثر در این زمینه.
* قابلیت تطبیق با خاک و شرایط محیطی مختلف از جمله آب و هوا بدون بر هم خوردن بالانس و افت برد.
* امکان تنظیم سرعت سنس جهت داشتن ثبات بیشتر و حذف برخی اهداف ضعیف. (برای اولین بار بین طرحهای مشابه)
* امکان تنظیم دیجیتالی دیلی و بازه انتگرال گیری روی موج بازگشتی و حساس کردن فلزیاب به فلزات مختلف.
* قابلیت تشخیص حفره.
* سیستم حذف آهن بر اساس روش فلزیاب های شرکت مینلب و نمایش FE , NON-FE مشابه فلزیاب های لورنز.
* سیستم نمایش عدد تفکیک برای اهداف مختلف بر اساس روش فلزیاب های لورنز و مطابق جدول تفکیک لورنز.
* سیستم رمز عبور ۱۶ رقمی به سلیقه اپراتور جهت ایجاد امنیت استفاده از دستگاه. (برای اولین بار بین طرحهای مشابه)

لازم به توضیحه که این دستگاه بلحاظ داشتن تقریبا تمامی تنظیمات ممکن در قسمت ارسال پالس و قسمت گیرنده ؛ عملا این امکان رو به اپراتور میده که با هر مجموعه از تنظیمات مطابق دستگاه خاصی جواب بگیره! در واقع فاکتورهای موثر در عملکرد فلزیاب های پالسی همگی بصورت تنظیم دیجیتال در اختیار اپراتور قرار گرفتن تا بر اساس تجربه خودش بتونه بهترین نتیجه رو با لوپ خاص یا برای هدف خاص یا در منطقه خاص داشته باشه!


photo 2017 09 06 13 53 18

آموزش ساخت کیت فلزجو :

کیتی در ادامه مطرح خواهد شد برای سادگی مونتاژ تمامی قطعات به صورت DIP استفاده شده .
برای ساخت این کیت باید دانش و تجربه حداقلی از شناخت قطعات،قلع کاری،چاپ PCB با اتو ، پرو گرام کردن داشته باشید. همه این آموزش ها در وبلاگ موجود است .همچنین میتوانید کیت آماده از فروشگاه ایران کیت خریداری کنید.
راهنما و توضیحات کامل در PDF  قرار داده شده . در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در بخش نظرات مطرح بشه.
1.در مرحله اول تهیه قطعات طبق پارت لیست زیر:
دانلود پارت لیست قطعات

توضیخات مونتاژ فلزجو

FelezJoo_PI_v3_35فایل هگز

توضیحات کامل در فایل راهنما ارائه شده .

کسانی که این 300 بار محدودیت  براشون مشکل ایجاد میکنه یا این طرح برای دوستانشون میخوان بسازن بدون محدودیت باشه میتونن میکروی نا محدود این طرح از فروشگاه ایران کیت یا با هماهنگی با ایمیل [email protected]   تهیه کنند.

2.چاپ فیبر مدار چاپی:
دانلود فایل پی دی اف برای چاپ با اتو

PCB-IRANKIT

حتما روی کاغذ گلاسه و تاکید کنید سایز 100درصد چاپ بشه.

photo 2017 08 27 15 59 41

photo 2017 09 04 18 54 17

3-جایگذاری و قلع کاری قطعات با توجه راهنمای مونتاژ :
دانلود فایل راهنمای مونتاژ

راهنمای مونتاژ2

توصیه ها و نکات مهم در فایل راهنمای مونتاژ قرار داده شده لطفا قبل از شروع مونتاژ چند بار با دقت مطاله کنید .

photo 2017 09 04 18 54 14

photo 2017 09 04 18 54 23

روال کار ساخت هر دستگاهی به همین صورت بوده و انشالله در آینده با ارایه دستگاه های جدید  به همین صورت عمل خواهد شد.

در ادامه ساخت پس از مونتاژ نهایی نوبت ساخت یکی از مهم ترین بخش های فلزیاب یعنی لوپ اون میرسه .

انواع لوپ با سایز های مختلف و مشخصات کامل برای ساخت در وبلاگ قرار داده شده همچنین در توضیحات موجود راهنمایی های لازم انجام شده که بسته به نیازتون میتونید بسازید و یا آماده از فروشگاه ایران کیت خرید کنید.

فایل های راهنمای مونتاژ به دقت به تمام بخش ها اشاره شده  برای راهنمای اپراتوری فزیاب هم میتوانید از فایل اپراتوری کیت فلزجو استفاده کنید.

دانلود فایل  اپراتوری فلزجو

در مورد عمق کاوش نهایی :

از نظر برد طبق تستی که انجام شده با لوپ 20 سانتی عنکبوتی در محیط منزل و بدون شیلد یک سکه 500 تومانی تا حد 35 سانت و فیبر مسی  15 در 15 تا 80 سانت و سکه یک گرمی طلا تا 17 سانت و سکه تمام بهار تا 32 سانت قابل سنس بود! با توجه به سایز لوپ تقریبا این قویترین نتیجه ای هست که میشه از مدارات پالسی گرفت. لذا برد نهایی برای لوپ 45 سانتی معادل 2.2 متر ؛ لوپ 60 حداکثر 3 متر ؛ لوپ 1 در 1 نهایتا 4.5 متر و لوپ 2 در 2 حداکثر 8 متر خواهد بود. البته برد نهایی هر لوپ برای فلزی به اندازه خود لوپ یا بزرگتر بدست میاد. لازم بذکره این ارقام کم و بیش در تست هوایی مورد تایید قرار گرفته و هر چند برای فلز جدید مدفون در خاک ممکنه اندکی افت برد هم داشته باشیم ولی برای فلزاتی که دهها سال درون خاک مدفون بودن بدلیل اثر هاله نتیجه برد حتی در حد 1.5 برابر فراتر از تست هوایی خواهد بود! اندکی بهبود در این نتیجه یا دستیابی همیشگی به چنین بردی بستگی به کیفیت لوپ ؛ تنظیمات مناسب ؛ کیفیت ساخت ؛ شیلد و کاهش میزان نویز هم داره.

 


12345

برای خرید برد مونتاژ شده کامل این طرح با ایمیل [email protected]   مکاتبه کنید یا به فروشگاه ایران کیت مراجعه کنید .www.iran2kit.com


سوالی داشتین در خدمتم  

موفق باشید.